Neodvisna varnostna ocena (AsBo)

Zakaj potrebujete neodvisno varnostno oceno?

Ker se železnice nenehno razvijajo, širijo in napredujejo, je zagotavljanje varnosti še vedno najpomembnejša prednostna naloga. Skupna varnostna metoda Evropske komisije za ovrednotenje in oceno tveganja (CSM RA), ki je bila uvedena z Uredbo (EU) 402/2013 in pozneje posodobljena z Uredbo (EU) 2015/1136, določa obvezen okvir za ocenjevanje in obvladovanje tveganj, povezanih s pomembnimi spremembami v inženirskih, operativnih ali organizacijskih strukturah. Ta okvir je bil vzpostavljen za poenotenje upravljanja nevarnosti v državah članicah EU in poenostavitev priznavanja ocen varnosti s strani nacionalnih organov. Skupna varnostna metoda za ovrednotenje in oceno tveganja (CSM RA) deluje tudi v povezavi z Direktivo (EU) 2016/798 in zagotavlja enoten pristop k dokazovanju in ocenjevanju varnosti.

Upravljanje sprememb v postopku organa za ocenjevanje za železnice se nanaša na strukturiran postopek, s katerim se ocenijo, ovrednotijo in odobrijo spremembe železniškega sistema, njegovih komponent ali obratovanje, da se zagotovi, da varnost ni ogrožena. Organ za ocenjevanje je neodvisen organ, ki je odgovoren za ocenjevanje skladnosti z varnostnimi standardi, njegovo sodelovanje pri upravljanju sprememb pa je ključnega pomena za ohranjanje varnosti sistema med spremembami.

Kaj lahko pričakujete od našega sodelovanja

Smo akreditirani pri Slovenski akreditaciji (SA) kot neodvisni organ za ocenjevanje po standardu ISO/IEC 17020, tip A. Ponujamo optimiziran postopek inšpekcijskega pregleda z učinkovito komunikacijo med stranko in ocenjevalcem za reševanje in ponovno ocenjevanje prepoznavanja nevarnosti, njihovo zmanjševanje in uporabo relacijskega pristopa. Na ta način ima naročnik koristi od bolj pravočasnega izvajanja in blažje finančne posledice pri prekoračitvi.

V skladu z Uredbo (EU) 402/2013 in Uredbo (EU) 2015/1136 bomo izvedli neodvisne inšpekcijske preglede za naslednje:

  • Energetski podsistemi,
  • Vodenje-upravljanje in signalizacija ob progi
  • Vodenje-upravljanje in signalizacija na vozilu
  • Lokomotive in potniška tirna vozila
  • Varna vključitev

SIQ bo izdala poročilo o oceni varnosti kot končni dokument v postopku ocenjevanja, ki ga bo opravil organ za ocenjevanje.

Želite izvedeti več?

Z veseljem se z vami pogovorimo o nadaljnjih podrobnostih.

Kontaktirajte nas

  • SIQ Ljubljana