Nazaj na seznam storitev

Brezplačna delavnica: Moj prvi korak v digitalni svet

02. 10. - 13. 11. 2025 (razprodano)
E-delavnica traja 11 dni (22 šolskih ur):
Prvi dan: 📅 2. oktober 🕒 16.00–17.30 
Drugi dan: 📅 7. oktober 🕒 16.00–17.30 
Tretji dan: 📅 9. oktober 🕒 16.00–17.30 
Četrti dan: 📅 14. oktober 🕒 16.00–17.30 
Peti dan: 📅 16. oktober 🕒 16.00–17.30 
Šesti dan: 📅 21. oktober 🕒 16.00–17.30 
Sedmi dan: 📅 23. oktober 🕒 16.00–17.30 
Osmi dan: 📅 4. november 🕒 16.00–18.15
Deveti dan: 📅 6. november 🕒 16.00–17.30 
Deseti dan: 📅 11. november 🕒 16.00–17.30 
Enajsti dan: 📅 13. november 🕒 16.00–16.45                  

📢 Vaša udeležba na delavnici je brezplačna.
🎯 Predznanja niso potrebna. 
☑️ Ob koncu prejmete potrdilo o udeležbi.

Da posamezen udeleženec uspešno zaključi izobraževanje, mora biti prisoten na vsaj 16 od 22 šolskih ur.

Delavnice otrokom prve triade omogočajo igrivo in varno uvajanje v digitalni svet. Skozi praktične aktivnosti razvijajo ustvarjalnost, logično mišljenje ter odgovoren pristop k uporabi tehnologije, ki jim bo koristil v šoli in vsakdanjem življenju.

Namen

Delavnice so namenjene učencem prve triade, ki bodo skozi igro in praktične aktivnosti spoznavali osnove računalništva. Udeleženci se bodo naučili pomembnosti spletnega bontona, kaj je računalnik in kako ga varno uporabljati (skrb za varnost naprav in varovanje osebnih podatkov ter zasebnosti), seznanili se bodo z osnovno rabo miške in tipkovnice, ustvarjali s programom Slikar ter naredili prve korake v programiranju s pomočjo orodja Scratch. Poseben poudarek bo na tem, da spoznajo, da informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) ni le orodje za zabavo, temveč tudi močno orodje za učenje in ustvarjanje.

Vsebina

1️⃣Modul 1: Spletni bonton

  • Premisli, preden objaviš kar koli na spletu
  • Komuniciraj spoštljivo in strpno
  • Varuj svojo zasebnost in zasebnost drugih
  • Uporabljaj tehnologijo odgovorno in etično

2️⃣ Modul 2: Varna uporaba IKT/varnost na spletu

  • Uporabljaj močna in edinstvena gesla za vsako storitev
  • Redno posodabljaj programsko opremo in naprave
  • Ne odpiraj sumljivih povezav ali priponk v e-pošti
  • Uporabljaj protivirusno zaščito in preverjene aplikacije

3️⃣ Modul 3: Spoznajmo računalnik

  • Kaj je računalnik in kje ga vse uporabljamo.
  • Spoznamo glavne dele računalnika (monitor, miška, tipkovnica, računalniška enota)
  • Kako pravilno in varno ravnati z računalniško opremo
  • Razumevanje pomena računalnika v vsakdanjem življenju

4️⃣ Modul 4: Uporaba miške in tipkovnice

  • Učenje pravilne uporabe miške – levi in desni gumb
  • Osnovne vaje za koordinacijo miške (klik, dvojni klik, vlečenje)
  • Osnovna uporaba tipkovnice – velike in male črke, posebni znaki
  • Pisanje preprostih besed v urejevalniku besedila

5️⃣ Modul 5: Ustvarjamo v programu Slikar

  • Predstavitev programa Slikar
  • Uporaba različnih orodij za risanje in barvanje
  • Ustvarjanje prve digitalne slike
  • Shranjevanje in odpiranje datotek

6️⃣Modul 6: Moji prvi koraki v Scratchu

  • Predstavitev Scratcha kot orodja za ustvarjanje animacij in iger
  • Spoznamo osnovne gradnike – premik, zvok, dogodki
  • Ustvarimo preprosto animacijo (npr. premikanje lika)
  • Razvijanje ustvarjalnega in logičnega mišljenja skozi igro

7️⃣ Modul 7: IKT kot močno orodje

  • Pogovor o tem, kako tehnologija vpliva na naše življenje
  • Spoznamo, da računalniki niso samo za igro, temveč tudi za učenje, raziskovanje in 
    ustvarjanje
  • Vaje, kjer učenci pokažejo, kaj so se naučili 

Način dela

  • Pogovor o tem, kako tehnologija vpliva na naše življenje.
  • Spoznamo, da računalniki niso samo za igro, temveč tudi za učenje, raziskovanje in 
    ustvarjanje.
  • Vaje, kjer učenci pokažejo, kaj so se naučili.
  • Lokacija izvedbe: SIQ Ljubljana, Mašera-Spasićeva ulica 10, 1000 Ljubljana.

O projektu

SIQ Ljubljana v okviru razpisa digitalnih kompetenc JR MLADI 20252026 organizira praktične brezplačne delavnice za otroke in mlade, stare od 6 do vključno 29 let, ki želijo pridobiti in izboljšati svoje digitalne veščine. 

Namen projekta: Cilj projekta je okrepiti digitalne kompetence otrok in mladih, povečati zanimanje za naravoslovne in tehniške poklice ter spodbuditi odgovorno, varno in ustvarjalno rabo umetne inteligence.

Ključni cilji:

  • Krepitev digitalne pismenosti in zaupanja v tehnologijo,
  • Spodbujanje zanimanja za STEM področja,
  • Razvoj mehkih veščin, kot so sodelovanje, komunikacija in inovativnost,
  • Poudarek na etični rabi umetne inteligence.

Dodatne informacije: Jana Žabkar, telefon: (01) 5609 863, e-pošta: jana.zabkar@siq.si  

#digiSI Projekt financira Ministrstvo za digitalno preobrazbo.

Obveščanje o izobraževanjih

Bodite pravočasno obveščeni o aktualnih izobraževanjih in brezplačnih dogodkih.

Cenimo in nagrajujemo vašo zvestobo

Zato uvajamo Bonus zvestobe za nagrajevanje naših zvestih udeležencev.

Več o bonusu zvestobe