Nazaj na seznam storitev

E-delavnica: Kako učinkovito obvladovati odklone po zahtevah Zakona o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu (ZZKZ, Uradni list RS, št. 102/24)

21. 10. 2025

Namen

Udeležence bomo seznanili s pomenom in zahtevami zakonodaje na področju obvladovanja varnostnih incidentov/odklonov ter jih usposobili za njihovo učinkovito prepoznavanje, analiziranje in obravnavo v praksi s ciljem krepitve kakovosti in varnosti v zdravstveni obravnavi ter zagotavljanja skladnosti z določbami Zakona o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu (ZZKZ, Uradni list RS, št. 102/24, v nadaljevanju ZZKZ), katerega glavni namen je zagotoviti varno, učinkovito in kakovostno zdravstveno oskrbo za vse paciente.

Vsebina

1️⃣Zakonodajni okvir: Obveznosti izvajalcev glede obvladovanja varnostnih incidentov/odklonov in varnosti pacientov 

Ključne teme:

  • Zakon o kakovosti v zdravstvu (ZZKZ) 
  • Zakon o pacientovih pravicah (ZPacP)
  • Obveznosti poročanja:
    1. Notranje poročanje in analiza odklonov
    2. Zunanje poročanje (MZ, nadzorni organi)
    3. Javno poročanje o kazalnikih varnosti in kakovosti, vključno s podatki o varnostnih incidentih/odklonih 

2️⃣Identifikacija, klasifikacija in poročanje odklonov 

Ključne teme: 

  • Kaj je varnostni incident/odklon 
  • Vrste (opozorilni nevarni dogodek (OND), klinični, procesni, sistemski, administrativni …)
  • Sistemi poročanja po zahtevah ZZKZ
  • Napake, pomanjkljivo poročanje in zakonska tveganja
  • Primeri dobrih in slabih praks iz slovenskih in tujih bolnišnic
  • Praktična vaja: Udeleženci prepoznajo vrsto odklona in način poročanja

3️⃣Analiza vzrokov, ukrepanje in preprečevanje ponovitev 

Ključne teme: 

  • Načini za analizo varnostnih incidentov/odklonov (varnostna vizita, morbiditetna/mortalitetna konferenca …)
  • Vzrok za varnostni incident/odklon 
  • Ukrepi po varnostnih incidentih/odklonih 
  • Register tveganj
  • Učinkovita komunikacija incidentov znotraj tima
  • Dokumentacija ukrepov za potrebe notranjih in zunanjih pregledov
  • Praktična vaja: Udeleženci obravnavajo primer odklona in izvedejo analizo odklona

4️⃣Vloga pooblaščenca za varnost pacientov pri obravnavi in analizi varnostnih incidentov/odklonov

Ključne teme: 

  • Zakonska določila glede pooblaščencev za varnost pacientov (ZZKZ, št. 102/24, 16. in 17. člen)
  • Naloge pooblaščenca za varnost pacientov
  • Vloga v sistemu notranjih nadzorov 
  • Obveščanje o varnostnih incidentih/odklonih (vodstvo, MZ, pacienti in drugi deležniki)
  • Praktična vaja: Obravnava varnostnega incidenta/odklona s strani pooblaščenca za varnost pacientov 

5️⃣Spremljanje in poročanje obveznega kazalnika kakovosti – kultura varnosti

Ključne teme:

  • Način spremljanja in beleženja obveznega kazalnika kakovosti
  • Frekvenca poročanja
  • Priprava poročila o kazalnikih
  • Praktična vaja: Praktični prikaz tabele za vpis (z-Vem) kazalnika kakovosti

Ciljna skupina

  • Zdravstveno osebje, vključeno v sistem obvladovanja varnostnih incidentov/odklonov (zdravniki, medicinske sestre, vodje, podporno osebje)
  • Pooblaščenci za varnost pacientov po zahtevah ZZKZ
  • Vodje kakovosti in skladnosti v zdravstvenih zavodih

Način dela

  • E-delavnica bo potekala v spletni e-učilnici v živo. 
  • Do dva dneva pred izvedbo prejmete povezavo do spletnega izobraževanja.
  • Za nemoteno sodelovanje na e-delavnici potrebujete računalnik z mikrofonom in kamero ter dostop do zanesljivo delujočega interneta.       
Po zaključku e-delavnice boste prejeli potrdilo SIQ o udeležbi.

Dodatne informacije: Tanja Benček, telefon: (01) 5609 894, e-pošta: tanja.bencek@siq.si 

Obveščanje o izobraževanjih

Bodite pravočasno obveščeni o aktualnih izobraževanjih in brezplačnih dogodkih.

Cenimo in nagrajujemo vašo zvestobo

Zato uvajamo Bonus zvestobe za nagrajevanje naših zvestih udeležencev.

Več o bonusu zvestobe