Nazaj na seznam storitev

E-seminar: Sistem upravljanja neprekinjenega poslovanja ISO 22301:2019 za zavezance NIS2 in DORA – zakaj ga vzpostaviti in prednosti vzpostavitve

08. 09. 2025

Ali se prepoznate kot zavezanci EU direktive DORA oziroma NIS2? Obe direktivi uvajata strožje ukrepe na področju zagotavljanja kibernetske odpornosti in odzivnosti v primeru varnostnih incidentov. Ena od zahtev je tudi vzpostavitev in vzdrževanje sistema upravljanja neprekinjenega poslovanja, s katerimi organizacije zagotavljajo minimalno raven poslovanja tudi v izrednih razmerah, čim hitrejše odzivanje, okrevanje in povrnitev v normalno poslovanje. 

S sistematičnim prepoznavanjem potencialnih groženj na ključnih področjih poslovanja lahko vnaprej določenimi ukrepi in načrti tudi v izrednih razmerah zagotovimo neprekinjeno poslovanje, omejimo poslovno škodo, ter zaščitimo podatke in informacijska sredstva. Pripravljenost in ustrezen sistem neprekinjenega poslovanja sta ključnega pomena za učinkovito obvladovanje izrednih razmer.
 

Sistem upravljanja neprekinjenega poslovanja med drugim vključuje ukrepe, ki so zahtevani v direktivi NIS2 in DORA:

  • Popis poslovnih procesov in informacijskih sredstev, potrebnih za nemoteno delovanje
  • Ocenjevanje in obravnavanje tveganj
  • Oceno vpliva na poslovanje
  • Politiko, strategijo in Načrt neprekinjenega poslovanja
  • Načrte obnovitve in ponovne vzpostavitve delovanja v primeru prekinitev
  • Načrte in izvajanje testiranja Načrt neprekinjenega poslovanja in obnovo


 

Seminar je namenjen vsem, ki bodo morali kot zavezanci vzpostaviti neprekinjeno poslovanje po Zakonu o kritični infrastrukturi - upravljalce kritične infrastrukture in Zakonu o informacijski varnosti – bistvene subjekte.


Upravljalci kritične infrastrukture so sektorji

  • energetike
  • prometa,
  • prehrane,
  • preskrbe s pitno vodo,
  • zdravstva,
  • financ,
  • varovanja okolja,
  • informacijsko-komunikacijskih omrežij in sistemov.

Področja, na katerih se izvajajo bistvene storitve so

  • energija,
  • digitalna infrastruktura,
  • oskrba s pitno vodo in njena distribucija,
  • zdravstvo,
  • promet,
  • bančništvo,
  • infrastruktura finančnega trga,
  • preskrba s hrano in
  • varstvo okolja.

Ključno v kontekstu neprekinjenega poslovanja je spoznanje o potrebni preventivi pri prepoznavanju najrazličnejših izrednih dogodkov, kot so

  • odpoved v verigi dobave repromateriala ali podpogodbenikov,
  • izpad ključne produkcijske infrastrukture,

  • hkraten izpad večjega števila ljudi,

  • izpad ali nezmožnost logistike,

  • izpad informacijskih in komunikacijskih sistemov,

  • naravne nesreče,

  • politična nestabilnost v državi ali regiji …

Sestavni del sistema neprekinjenega poslovanja je zagotovitev ustrezne informacijske varnosti, ki je v dobi digitalizacije odločilen dejavnik pri ohranjanju konkurenčnosti.

Obravnavali bomo

  • pomen neprekinjenega poslovanja za stabilnost delovanja organizacije,

  • analizo poslovnih vplivov izrednih dogodkov (angl. Business Impact Analysis) in pravočasno ukrepanje,

  • oceno tveganja za zagotavljanje neprekinjenega delovanja ključnih procesov in funkcij,

  • pristope k pripravi načrtov na izredne dogodke (strategija),

  • praktične rešitve neprekinjenega delovanja – npr. odpoved dobavne verige, pomanjkanje večjega števila zaposlenih, izvedba del na drugi lokaciji.

K preventivi sodi tudi sistematično načrtovanje aktivnosti, ki sledijo morebitnemu nastopu izrednih dogodkov. Z udeležbo na seminarju boste pridobili znanje za

  • razumevanje pomena neprekinjenega poslovanja za stabilnost delovanja organizacije,

  • načrtovanje pristopa k neprekinjenemu poslovanju v vseh procesih (ne le v informatiki),

  • pristop k izdelavi analize poslovnih vplivov izrednih dogodkov (angl. Business Impact Analysis),

  • pristop k pripravi načrtov odziva na izredne dogodke,

  • presojanje sistema neprekinjenega poslovanja in ugotavljanje njegove učinkovitosti.

VSEBINA
 

  • Pomen obvladovanja neprekinjenega poslovanja – od informacijskega koncepta do poslovno pomembnega sistema vodenja

  • Ključne zahteve standarda ISO 22301 in njihovo izpolnjevanje – prepoznajte in upravljajte z grožnjami vašim procesom – odločite se za proaktiven pristop k minimiziranju posledic incidentov – ohranite kritične procese v funkciji skozi cel čas – dokažite svojo odpornost na krizne situacije kupcem, dobaviteljem in drugim javnostim

  • Upravljanje s tveganji – analiza poslovnih vplivov in pravočasno ukrepanje

  • Sistem vodenja: kako integrirati sistem neprekinjenega poslovanja v integriran sistem vodenja

UDELEŽBO PRIPOROČAMO

  • Odgovornim za vzpostavitev sistemov vodenja in projektov izboljšav,
  • predstavnikom vodstva;
  • vodjem tistih oddelkov in sektorjev v organizacijah, ki intenzivno opravljajo svoje delo s pomočjo informacijske tehnologije, kjer se uporablja elektronsko poslovanje, ki so zadolženi za logistično podporo poslovanju in ki so zadolženi za izvajanje analiz vplivov na poslovanje in izdelave ocen tveganj;
  • odgovornim za delovanje nabavne verige;
  • vsem, ki morajo vzpostaviti neprekinjeno poslovanje po Zakonu o kritični infrastrukturi, ki opredeljuje upravljalce kritične infrastrukture ter Zakonu o informacijski varnosti, ki opredeljuje bistvene storitve;
  • vsem, ki želite podrobneje spoznati zahteve standarda ISO 22301 za preventivno zaščito procesov in poslovne sposobnosti organizacije.

NAČIN DELA

  • E-seminar bo potekal v spletni učilnici moodle v živo.
  • Tri dni pred izvedbo seminarja boste prejeli povezavo do spletnega usposabljanja.
  • Za sodelovanje potrebujete računalnik z mikrofonom in kamero ter dostop do zanesljivo delujočega interneta.

Pridobite več informacij glede certificiranja vaše organizacije skladno z zahtevami standarda ISO 22301:2019 ali se prijavite na brezplačno informativno predstavitev.
 

Dodatne informacije: Bojan Varga, telefon: (01) 4778 108, e-pošta: bojan.varga@siq.si 

Obveščanje o izobraževanjih

Bodite pravočasno obveščeni o aktualnih izobraževanjih in brezplačnih dogodkih.

Cenimo in nagrajujemo vašo zvestobo

Zato uvajamo Bonus zvestobe za nagrajevanje naših zvestih udeležencev.

Več o bonusu zvestobe